سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فاطمه اکرمی ژیمناستی است که از سال پیش پارکور و سقوط آزاد را همزمان شروع کرده است. او به ما می‌گوید در شهر همه چیز را به شکل مانع می‌بیند. اکرمی یک‌بار در هنگام سقوط آزاد میان 3 عقاب گیر افتاده است!



فاطمه اکرمی متولد اسفند 1372 است. او از چهارده سال پیش رشته ورزشی ژیمناستیک را آغاز کرده است.


 

اکرمی از حدود یک سال پیش "سقوط آزاد" و پارکور را همزمان شروع کرد.




فاطمه اکرمی آموزش سقوط آزاد را هم در چند مرحله در دبی فرا گرفته است.




حرکت عقرب روی کانال آبی که حدود ده متر عمق دارد. (منطقه ولنجک)




فاطمه اکرمی: «اسم این حرکت معروف، حرکت "پرچم" است. بیشتر روی میله این حرکت را انجام می‌د‌هند. ابتکار به خرج دادیم و این حرکت را روی همدیگر انجام می‌دهیم».
 



فاطمه اکرمی در حال سقوط آزاد




چرا آموزش سقوط آزاد در دبی؟ اکرمی: «در ایران متدهای آموزش سقوط آزاد خیلی قدیمی هستند. کسانی هستند در ایران که سقوط آزاد آموزش می‌دهند ولی با متدهای بسیار قدیمی و با همان حالت ارتشی».





فاطمه اکرمی تجربه سقوط آزاد از ارتفاع 4 هزار متری را دارد.





فاطمه اکرمی می‌گوید در هنگام فرود در یکی از سقوط آزادها وقتی چتر خود را باز کرده و تنها 300 متر با زمین فاصله داشته، چند نقطه سیاه در اطراف خود دیده است.

 



«اول فکر کردم آدم‌هایی هستند که لباس بالدار می‌پوشند، پایین‌تر که رفتم متوجه شدم این‌ها آدم نیستند، سه تا عقاب هستند. تنها کاری که توانستم انجام دهم جیغ‌زدن بود. چون اگر بالشان به چتر من گیر می‌کرد مطمئناً سقوط می‌کردم و در 300 متر امکان باز کردن چتر دوم را هم نداشتم».








او معتقد است که پارکور ورزش نیست، یک هنر است.





اکرمی می‌گوید اصلا نباید به پارکور به عنوان یک ورزش نگاه کرد. پارکور یک شیوه زندگی است به همین دلیل خیلی به آمادگی ذهنی بستگی دارد ...




... «وقتی تمرینات پارکور را شروع می‌کنید، دیگر همه اشیاء اطراف خود را شبیه مانع می‌بیند. روزها که برای کارهای روزمره از خانه بیرون می‌رویم، دوروبرمان را نگاه می‌کنیم و می‌بینم مثلا چقدر این مکان برای پارکور مناسب است. دفعه بعد همان‌جا 10 حرکت دیگر به حرکت‌های قبلی اضافه می‌کنیم».







اکرمی می‌گوید اصلا نباید به پارکور به عنوان یک ورزش نگاه کرد. پارکور یک شیوه زندگی است به همین دلیل خیلی به آمادگی ذهنی بستگی دارد ...




او می‌گوید فعالان پارکور با ذهن خودشان موانع را می‌‌سازند.



فاطمه اکرمی می‌گوید در ژیمناسیک دو بار آسیب دیده و مجبور شده پای خود را عمل کند؛ تا به حال در پارکور اما دچار آسیب‌دیدگی نشده است

 




تاریخ : چهارشنبه 92/4/26 | 1:1 عصر | نویسنده : جهانگیر مرادی | نظر
  • قالب پرشین بلاگ
  • خنثی